AKTUALNOŚCI

Wyrok Sądu Apelacyjnego w sprawie nieuczciwego konkursu SMS

08.12.2014
Autor: pozywamzbiorowo Mariusz
Udostępnij

"Dział Nagród prosi o nadanie potwierdzenia. Dotyczy odbioru nagrody. Proszę wysłać BMW na 7400 (4,88zl). Serdecznie gratulujemy" – takie sms-y do konsumentów wysyłała spółka Internetq Polska. Miały one zachęcać do wzięcia udziału w loterii pod nazwą BMW od Orange Druga Edycja.

 

Wydana w 2011 r. przez UOKiK decyzja wskazywała, że wiadomości o takiej treści wprowadzały konsumentów w błąd. Praktyki stosowane przez Internetq Polska zostały uznane za niezgodne z prawem. Zdaniem Urzędu spółka sugerowała, że konsumenci uzyskali już nagrodę i jedynie co muszą zrobić to odesłać wiadomość. W rzeczywistości każdy sms, którego koszt wynosił 4,88zl,gwarantował tylko i wyłącznie udział w losowaniu samochodu.

 

Wywoływanie wrażenia, że konsument już uzyskał określoną nagrodę lub uzyska ją po wykonaniu konkretnej czynności, podczas gdy w rzeczywistości loteria odbywa się na zupełnie innych zasadach, jest niezgodną z prawem nieuczciwą agresywną praktyką rynkową.

 

Sąd Apelacyjny w Warszawie podtrzymał decyzję UOKiK dotyczącą loterii BMW od Orange Druga Edycja. Wyrok SA otwiera drogę do starania się o odzyskanie opłat za wysłane sms-y.

Zaloguj się, aby móc komentować.